Zašto je bitno da kompanija konstantno ulaže u razvoj svojih proizvoda i usluga

Zašto je bitno da kompanija konstantno ulaže u razvoj svojih proizvoda i usluga

Kada govorimo o razvoju proizvoda, ne misli se samo na promene načinjene nekom fizičkom proizvodu, nego i uslugama koje kompanija nudi. Ovaj proces podrazumeva konceptualizaciju, redizajn, razvoj i marketing novonastalih ili rebrandiranih proizvoda i usluga. Kao krajnji rezultat očekuje se da se ubije više muva jednim udarcem: očekuje se poboljšanje tržišne ponude, doprinos razvoju društva i investicija u dalji razvoj kompanije.

Doprinos tržištu

Jedan od glavnih razloga zašto određena preduzeća propadaju jer ne uspevaju da prodaju prozivod je činjenica da taj konkretan proizvod nikome nije ni poteban. Naime, iako se nešto može učiniti kao dobra ideja i krajnji prototip bude odličnog kvaliteta, to i dalje ne garantuje sigurnu prodaju i profit.

Kada razvija novi prozvod, potrebno je da kompanija u centar razmišljanja stavi krajnjeg korisnika i odgovori na nekoliko pitanja:

1. Kome je ovaj proizvod namenjen

2. Zašto mu je ovaj prozivod potreban

3. Kako poboljšava njegovu svakodnevnicu

Ovakvim razmišljanjem kompanija pokazuje svojim korisnicima da sluša njihove zahteve i obraća pažnju na trenutne potrebe, te tako osnažuje odnos sa tržištem koje će zasigurno ceniti uložen trud. Kao rezultat vidimo benefite na dva fronta: korisnici su zadovoljni novim proizvodom koji ispunjava njihove zahteve, dok kompanija uspeva da produbi odnos sa korisnicima i tako unapredi poslovanje.

Kao jedan od skorijih primera vidimo kompaniju Philip Morris koja je od prvog dana lansiranja IQOS uređaja stavila fokus na prikupljanje komentara o mogućim nedostacima ovog proizvoda. Uvideli su da iako su uspeli da pruže rešenje korisnicima koji uživaju u duvanu ali ne i u dimu i nikotinskom mirisu, nisu uspeli na prvu loptu da razviju najpraktičniji proizvod. Prihvativši nedostatke, nastavili su da rade na razvoju proizvoda i lansirali IQOS 3 koji nudi rešenja problema koje su korisnici naveli.

Doprinos društvu

Nije uvek ni sve u čistom profitu, niti odgovoru na potrebe određene grupe ljudi. Nekada je bitno odgovoriti i na pitanje da li ovaj proizvod može da promeni svet. Na ovu listu bismo mogli da dodamo farmaceutske kuće i istraživačke departmane koji kontinuirano rade na razvoju novih lekova koji bi potencijalno spasili mnoge živote. Pored medicine, ulažu se resursi u razvoj tehnologija koje će pozitivno uticati na borbu protiv klimatskih promena.

Trenutno možda najinteresantniji projekat predstavlja tranzitni tunel ispod Los Anđelesa . Ideja je da ovaj sistem smanji količinu saobraćaja na zemljinoj površini i tako utiče na smanjenje emisije štetnih gasova. Tuneli i automobilske trase su dizajnirane tako da je svako vozilo izolovano pa se tako znatno umanjuje i broj saobraćajnih nesreća u kojima ginu milioni širom sveta.

Doprinos razvoju kompanije

ÄŒućete neke da tvrde da ne postoji stagnacija. Ukoliko ne napreduješ, nazaduješ, te je tako od izuzetnog značaja za kompaniju da konstantno teži planiranju budućih poslovnih poduhvata i proizvoda.

Kao primer bismo pomenuli kompaniju Logitech . Iako je godinama predstavljala lidera u svojoj industriji, nikada nisu dozvolili da žive od stare slave jer su znali da, posebno u IT industriji, uvek postoji šansa da će se pojaviti neko sa novom idejom koja će zaseniti njihove proizvode.

Pre nekoliko godina uložili su sve resurse u kompletan rebranding kojim su najavili agresivniji dizajn novih proizvoda koje izbacuju na tržište. Za svaki novi uređaj koji su predstavili su naglasili koja novina dolazi sa uređajem i koji od problema s kojima su se korisnici ranije susretali on rešava. Sa takvim stavom, Logitech je broj 1 među proizvođačima perifernih kompjuterskih komponenti i zasigurno će i ostati na samom vrhu.

Zaključak

Ono što podržava razvoj jedne kompanije je investicija u razvoj novih, kao i postojećih proizvoda. Ovakav poslovni pristup pruža benefite i samoj kompaniji i njenim vernim korisnicima koji iz dana u dan tragaju za novim, boljim rešenjima za svakodnevne probleme. Samo tako brendovi mogu da se održe na samom vrhu svoje industrije i očekuju priliv novih klijenata, kao i dugoročnu lojalnost od strane starih mušterija.

Foto: Pixabay / Aymanejed